ورود ثبت نام

ورود به حساب کاربری خود

نام کاربری *
رمز عبور *
مرا به خاطر بسپار

ایجاد یک حساب کاربری

پر کردن فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) ضروری می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تأیید رمز عبور *
ایمیل *
تأیید ایمیل *
کد امنیتی *

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; plgContentJComments has a deprecated constructor in /home/ariatala/public_html/plugins/content/jcomments/jcomments.php on line 25

Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; JCommentsACL has a deprecated constructor in /home/ariatala/public_html/components/com_jcomments/classes/acl.php on line 17

مقالات

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال

عوامل مرتبط با حسابرسی فناوری اطلاعات به وسیله حسابرس داخلی

مقدمه

رشد انفجارگونه توانایی های فناوری اطلاعات و گرایش واحدهای تجاری با اندازه‌های مختلف به کسب مزیت رقابتی، آن ها را به استفاده روزافزون از سیستم های فناوری اطلاعات برای ایجاد، پردازش، ذخیره‌سازی و انتقال اطلاعات، هدایت می‌کند. امروزه کارکنان سطوح مختلف واحدهای تجاری برای انجام فعالیت های روزانه خود از سیستم های فناوری اطلاعات استفاده می‌کنند. در واقع، مدارک الکترونیکی جایگزین اسناد و مدارک کاغذی شده است.
در حقیقت، به سختی می‌توان شرکت هایی را پیدا کرد که حداقل در یکی از زمینه‌های گزارشگری مالی، هدف های عملیاتی و رعایتی خودشان از فناوری اطلاعات استفاده نکنند. سیستم های اطلاعات رایانه‌ای و فناوری اطلاعات به رکن اساسی بیشتر سازمان ها تبدیل شده‌اند. در نتیجه، برای ایجاد اطمینان در زمینه مواردی از قبیل اینکه سیستم ها به اندازه کافی کنترل می‌شوند، به اندازه کافی ایمن هستند و آن‌گونه که مورد نظر است، عمل می‌کنند، به حسابرسی های فناوری اطلاعات نیاز است. بنابراین عواملی که با این نوع حسابرسی مرتبط هستند، اهمیت پیدا می‌کنند.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

بررسی حرفه حسابرسی با رویکرد مدیریت دانش

مقدمه

بی‌شک عصر حاضر، عصر تسلط سازمان هاست و انسان ها با در اختیار داشتن عظیم ترین منبع قدرت یعنی تفکر، می توانند موجب تعالی، حرکت و رشد سازمان ها شوند. در واقع، در جهان پرشـتاب و سرشـار از تحـول و رقابـت دنیای امروز، آنچه که تحقق مزیت رقابتی سازمان ها را تضمین می‌کند، نیروی انـسانی با کیفیت و متفکری است که دانش خلق می‌کند. مدیریت دانش مقوله نوینی نیست.

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال

سیستم های حسابداری در ایران

تاریخ پیدایش سیستم های حسابداری بی ارتباط با تاریخ تکوین حسابداری نیست چرا که هرکجا در مورد روش ارایه اطلاعات مالی و نحوه تهیه گزارشات صحبت شود، گوینده جهت انتقال نظریات خود ناچار از استفاده از مثال ها و ناگزیر از استناد به روش هایی است که مجموعه این روش ها و سلیقه ها در حقیقت نشان دهنده سیستم خاصی از حسابداری در صنعت یا بخش اقتصادی مورد نظر است.
حتی اساتید صاحب نظر حسابداری نیز در کتاب های خود (به خصوص در کتب حسابداری مدیریت و شعبات آن مانند حسابداری صنعتی) سیستم های خاصی از حسابداری را به عنوان دانش یا فن حسابداری مطرح کرده و ناخودآگاه از روش یا سلیقه خاصی به عنوان اصل و اساس یاد کرده و از آن دفاع نموده اند. حسابداری را در اصل یک سیستم اطلاعاتی می دانند و اما قدمت حسابداری و یا بهتر بگوییم سیستم حسابداری به زمانی مربوط می شود که انسان اولیه با شمارش آشنا شد.

تماس با ما

 تلفن: 09143138124
فکس: 09143138124
ایمیل: info[at]ariatala.com

نظرات شما

از این که از وب سایت آریا طلا دیدن می کنید سپاسگزاریم و خوشحال خواهیم شد اگر انتقاد و پیشنهادی نسبت به سایت و محصولات ما دارید بیان فرمایید.